reklama

Čo je to čikung?

Dnes je otázka väčšej spoluzodpovednosti za naše vlastné zdravie čoraz frekventovanejšia. Čoraz viac badám prehnané očakávania ľudí od lekárov. Očakávanie zázrakov na počkanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Keď liečba zlyháva, alebo nemá očakávaný účinok, ako príčinu vníma chorý lekára.

Keď jeden lekár „nie je dobrý“, hľadá druhého. Ten bude určite lepší. Ten určite pomôže.

Toto je uvažovanie väčšiny ľudí. Takto sa správajú keď sú chorí.

Bohužiaľ, až keď už sú chorí.

Dovtedy je im to väčšinou jedno. Veď ma nič nebolí.

Prevencia je u nás, zo strany pacientov, ešte vždy akýsi neznámy pojem. Teda pojem je známy, ale počin neexistuje.

Našťastie takzvaná Západná medicína je nastavená tak, že túto nedbanlivosť a pasivitu pacientov dokáže „liečiť“. Úvodzovky som tam dal naschvál. Ide totiž iba o tlmenie dávno zanedbaného problému.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čoraz viacej pacientov, ale aj lekárov sa začína zaujímať aj o alternatívnu medicínu a medicínu Východu.

Východná medicína je majstrom prevencie. V akútnych stavoch sa však Západnej nevyrovná.

Toto je môj pohľad, môj názor a moje skúsenosti s mojim vlastným telom a mojimi chorobami.

Som zástancom využívania všetkých dostupných možností, ktoré máme k dispozícii a ktoré sú nám prirodzené a v ktoré veríme. VIERA je aj tu číslo jedna. Myslím si, že lieči najviac.

Ja kombinujem liečbu Našich lekárov s čikungom.

Čikung je staročínske cvičenie. Je niekoľko tisíc rokov staré a vychádza z princípov čínskej medicíny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Číňania veria v energiu čchi. Je to životná energia.

Čchi prúdi v tele dráhami a sústreďuje sa v takzvaných meridiánoch.

Ak sú cesty blokované, čchi sa nemá ako dostať k orgánom.

Tieto bloky sú najčastejšie v oblasti chrbta a krku.

Môžeme ich cítiť najmä pri masáži, ako stuhnutý sval alebo hrčky.

Masáž je tiež jeden zo spôsobov uvoľňovania blokov. Preto sa po nej cítime príjemne, respektíve sa dostavuje celkové zlepšenie funkcie orgánov.

Čikung je vlastne statické strečingové cvičenie spojené s dýchacími technikami a meditáciou.

Jednotlivé cvičenia sa nazývajú kung.

Každý kung má svoje určenie odblokovať dráhu príslušných orgánov. Napríklad dráha pľúc, dráha srdca a pod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas cvičenia dochádza k uvoľňovaniu blokov pomocou strečingu a zároveň k uvoľňovaniu rôznych hormónov, podobne ako to zažívajú športovci pri pravidelnom tréningu. Hormón šťastia a pod.

Čikung cvičím už viac ako päť rokov.

Som astmatik a alergik. V minulosti som trpel chronickou bronchitídou. Antibiotiká som užíval takmer každý druhý mesiac.

Kombináciou Západnej liečby a čikungu som sa úplne zbavil astmatických záchvatov. Antibiotiká som v priebehu tých piatich rokov užíval asi trikrát. Aj to len pre istotu vzhľadom na moje diagnózy.

Znie to neuveriteľne, ale z prechladnutia alebo chrípky sa dokážem „dostať“ za 1-2 dni. Bez liekov. Len cvičením čikungu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver tohto úvodu k článkom o čikungu by som chcel upozorniť, že nie je ho možné naučiť sa a praktizovať z kníh, bez kvalifikovaného učiteľa.

Mojím učiteľom je Michal Bojarský, ktorý je priamym žiakom čínskeho šaolinského laického mnícha Shi De Lona.

Pokračovanie nabudúce.

Karol Koóš

Karol Koóš

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chel by som dostať na "papier" moje doterajšie životné skúsenosti a pozorovania, tak ako sa vo mne vyvíjali. Starám sa o slovenskú stránku venovanú P. Coelhovi www.paulocoelho.com. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu